Pages

led scroller

Saturday, August 17, 2013

KUCING KESAYANGAN NABI MUHAMMAD S.A.W

17/08/2013-11.03pm
Asssalamualaikum dan salam sejahtera,

Tidak kire bagi teman2 ku daripada dalam negara mahupon luar negara.
Maka, pada hari nie kite diizinkan utnk bersua kembali.



Seperti yang tajuk utama pada hari nie berkisar tentang kucing. Aku teringin berkongsi tentang kucing dgn korang sebab haiwan kesayangan aku adalah kucing.

Aku sebagai peminat tegar kucing, sangat pantang jumpa kucing. Ada yang terbiar walaupon tak boleh bela sebab dah berderet kucing kt rumah nie. Aku tetap membiarkan kucing yang terbiar makan makanan kucing aku sebab kecian tengok keadaan mereka.

Samapi satu tahap orang keliling aku nie, ingt rmh aku pemungut kucing terbiar sebab dgn muka selamba deiwog buang kucing dieowg dpn rmh aku..

Pantang giler !
Xde perasaan btol mereka tue !
Al-kisah kucing terbiar bermula dgn jiran aku.. Die memiliki kucing berbulu lebat (siam) 2ekor tpi xpandai jaga kucing..

Sebabnya kucing die selalu je lari masuk rumah aku tnpa rasa bersalah makan makanan kucing aku. Tpi, nasib kucing2 aku baik hati..
Diewog tgk je xde gado2..
Mungkin sebab terpukar kecantikan kucing2 siam tue kot..

Sampai aku niat nk culik lah tpi xsampai hti sbb pikirkan tuan ye. .
Aku pernah hilang kucing parsi aku (memey) ketika berkelah disungai di perkampungan orang asli.

Kucing aku diambil orang alam ghaib depan mata aku sendiri. ( ia kerana menunjukkan wajahnya sebelum hilangkan diri. Tapi, aku xsempat dapatkan memey sebab aku seberang sungai dan aku hampir lemas tetapi berjaya naik kerana aku tarik anak kawan ayah aku…
Syukur, kami xde pe2 tpi kucing aku sahaja die ambik…

Hampir berminggu aku xlalu makan sebab sedih kehilangan memey..
Kemudian, kawan mak ayah aku hadiah kucing baka british kt aku, marie. Susuk tubuh ye tinggi,besar dan bulu separuh lebat.. ada eyeliner kt mata2 dieowg.. Yang ada dalam rumah aku nie, anak2 cucu die marie la. :p

Berbalik kepada jiran aku yang ada kucing siam nie,
Dah la kucing die makan makanan aku..
Aku siap bagi mandi lagi sebab kotor sgt..
Aku xder la marah kt kucing tue tpi tuannya xreti jaga kucing..

Dah tue dtg rmh aku tnpa muke bersalah, tnpa ucap terima kasih..
Die ambil blah gitu je… kureng ajar punyer org.. Mana lah p adab die..
Bukan kt aku je kena, mak aku pon kena perkara yang sama bile kali kedua kucing die masuk dalm rumah aku..

Klo aku ada masalah, sedih, happy, or tension..
Kucinglah peneman aku kala sepi.. die bagai paham perasaan tuannya (aku).. kadang2 aku bercakap ngn mereka, dieowg paham bahasa kite manusia. Kucing aku suke sgt dtg time aku mengaji o nak solat. Kadang2 aku boleh dgr dieowg sebut perkataan “ALLAH”.. subnallah.. nielah kuasa Allah s.w.t.

Apa yang aku nak sampaikan disini ialah sikap manusia tehadap haiwan kesayangan rasullulah,kucing. Maka, sesiapa yang menyanyai haiwan jaga lah baik2 kerana haiwan serta binatang tue yang berzikir serta mendoakan kite. ..

Kelak nanti aku sambung untuk artikel akan datang…
See u soon there..
keep continue watch me in next artikel..
Tata, wa’salam..

No comments:

Post a Comment

Pingates