Pages

led scroller

Friday, November 18, 2011

! Aktiviti Menarik Untuk Remaja !


Golongan remaja merupakan satu golongan yang sangat perlukan prihatian, kasih sayang, dorongan & sokongan daripada kedua ibubapa mahupon masyarakat. Pada peringkat nie, remaja yang sedang meningkat usianya akan mula membentuk & tercari-cari identiti sendiri. Soalan yang bermain serta berlegar2 di minda mereka adalah "Siapakah sebenarnya aku?", " Apa kebolehan aku?", "Bile dewasa aku nak jadi apa?",.

Pecaya au tak soalan nie mungkin pernah berlegar-legar dalam minda korang satu ketika dahulu @ sekarang. !
Remaja andai tersalah pilih kawan, mungkin akan merosakan akhlak & keperibadian remaja tersebut. Bagi remaja yang suke2 lepak sana sini lepas sekolah mahupon kolej seperti merokok, karoke, sisha, rempit2, mahupon pergi clubing au seumpama dengannya.

Mungkin korang anggap ia enjoy & konon boleh upe masalah. Ingatlah tak kemane semua tue, ia memudaratkan hati, minda & akal korang jugak di usia yang terlalu mentah tue. Tak sayang ka, minda & akal yang muda sihat boleh mencipta pelbagai idea & teknologi di masa depan akan di rosakkan. Sayangilah diri korang sendiri sebelum terlambat & menyesal tak sudah !

Daripada aku bebel2 nie, dengan nie aku nak para remaja isi lah masa lapang korang dgn akitiviti ayng sihat & cergas. Korang puas hati kerana berbaloi & tubuh badan pon sihat. Minda pon akan mantap. Antara aktiviti-avtiviti menarik untuk remaja : -



Ice Keeping

Sunway Piramid
Masuk = RM 15
Kasut = RM 8
Berbasikal
( Tengok ultraman pon berbasikal jugak. hahaha kelkar giler )
Apapon npk ultraman pon bijak isi masa lapang. korang?

Sapa yang dok shah alam or yg berdekatan
Pergi berbasikal di Bukit seri cahaya
Masuk = RM6
Basikal = RM5
Flying Fox
 Masuk = RM 50
Bukit seri cahaya

Badminton
Main depan rumah or tempat sport mane2 pon ada

Bola Sepak
Npk bola tendang lah.
Layang2
Bkn bdk kecil je bly main
Semau peringkt umr bly main layang2

# Klo nak au lebih lanjut apakah aktiviti menarik, Dimana ada program2 menarik untuk korang layarilah  http://www.belia-sukan.gov.bn/4-ProgramSukan/psr.html
 
 
 

  




Pingates