Pages

led scroller

Tuesday, November 15, 2011

Persiapan Ke Kolej Mahupon University



Assalamualiakum & salam sejahtera kepada semua pembaca,

Kini sebuah topik yang aku pilih untuk tatapan korang. Topik yang sangat sesuai untuk sesiapa yang akan melangkah kembali ke alam kolej mahupon universiti. Aku sendiri juga akan melangkah ke alam tersebut kerana musim sesi baru bakal bermula pada minggu depan sahaja. 

Pergh !! Cukup pendek mase untuk aku bercuti nie. Tak puas bercuti sebenarnya & banyak perkara menarik belaku sepanjang waktu cuti semester aku nie. Salah satunya aku mula aktif berblogging untuk isi masa lapang aku nie.

Selain daripada itu, aku juga telah melawati tempat2 menarik sepanjang musim cuti semester aku nie,. Dan nak wat aku pergi lagi tapi sabarlah baru je pergi. (Hahaha) . . Okeylah banyak bercerita tentang aku pulak hingga lari jauh dari topik yang sebenarnya iaitu "PERSIAPAN KE KOLEJ MAHUPON UNIVERSITY".

Untuk sesiapa yang sedang menghadapi peperiksaan SPM 2011 nie,. Aku ucapkan selamat maju jaya & banyak2 berusaha, berdoa & bertawakal. Satu kertas yang nampak murah tetapi bermakna dalam hidup & penentu masa depan korang kelak.,. 

Ingat nie bukan untuk korang main2 lagi. Nie masa untuk korang berperang & berjihad untuk masa depan korang & memberikan senyuman di wajah kedua ibubapa korang yang susah payah hantar korang pergi sekolah mahupon balik sekolah.

Kepada kawan2 seperjuangan tak kire yang ambik diploma. Kini, masing2 sibuk menyediakan kelengkapan untuk pulang ke kolej masing2. Time nie lah sibuk nak beli sabun mandi lah, sabun basuh kain lah, senang kata semua serba serbi baru lah.

Apa pon biar lah kite semua2 mendapat azam & iktidat yang baru untuk lebih memajukan diri daripada masa lampau. Mudah2an kite kelak menjadi seorang yang disegani & dihormati kelak. Antara2 persiapan ke kolej mahupon university adalah : -



a ) Alatan tulis

klo tak de nie bagaimana nak tuliskan. Tetapi klo yg ame masih elok jgn membazir jgn gne seeloknya..



b ) Kelengkapan membasuh - 

nie sgt2lah penting untuk golongan student yang dok di hostel mahupon rmh 
sewa yang sgt jauh dri keluarga tercinta sperti aku.! tak kire ko laki ka  perempuan wajib cz menjage kebersihan diri.




c ) Kelengkapan kecemasan

Haha.. tentu pelik bunyikan kecemasan di sini bermaksud ubatan2 korang 
agar klo terjadi apa2 senang ckit tak payah sakit2 nak lari @ srh kwan beli 
ubt untuk kite. sshkn owg je. Tak semua owg akan tolong kite dgn wajh ceria!



d ) Kelengkapan Perut

Sebut tentang perut !! Tentu lah makanan & perisa@ minuman untuk dibawa 
bersama. Nie lah yang akan isi perut korang beli malas serta alas perut bile lapar.. Jangan Gelak. ! Nie nyata beb.



e ) Kelengkapan Pakaian

Nie mesti lah untuk korang pakai pergi ke kelas & hostel. Kemas lah sendiri. 
Jangan suruh ibu yang kemaskan,. Berdikari lah sikit bukan susah .




* Nie lah list2 aku untuk pulang ke kampus yang tercinta sgt2 tue . ! Biar pon mase mencemburi aku bersama dgn tersyang.. Aku tetap akan cari jalan pulang agar aku dapat berada di sisi keluarga tercinta & owg tersayang untk mengisi masa kelapangan aku kelak. Sedih vs Sebak cz tak ame lagi aku balik ke kampus. Aku tak suke ade yang bertanya bile nak balik kampus..? Jangan lah tanya. ! Aku tak fikir nak balik lagi ! !






No comments:

Post a Comment

Pingates