Pages

led scroller

Tuesday, August 13, 2013

Ghost 2012 Korea Drama

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Setelah sekian berkurun lamanya, aku tak update blog nie. Akhirnya, nie lah peluang aku untuk melancarkan kembali aktiviti blogger aku nie.

Sepanjang ketiadaan kemunculan aku di dunia blogger nie kerana aku terlampau busy ngn aktiviti university dahulu. Hmmm… sekarang? Yaaa…. I’m now fresh graduation of diploma holder.  Heypiii… finally…!

Biasalah, klo dh bis belajar, mata2 nie mula mencari kerjaya or fikir nak sambung belajar la or blah3….

Tue semua perancagan aku… ketika mencari kerja, syukur alhamdulilah, akhirnya aku mendapat pelbagai tawaran interview untuk kerja, malah ada yang confirm dapat kerja.
 Tapi, apakah daya, diri nie masih merangkak dan tak mampu berdiri di kaki sendiri bak kata owg.

Dalam masa2 lapang aku…? Aku  tolong family aku.. plus2 aktiviti aku banyak di habiskan di dunia layar cerita2 korea yang best2. . .

Hmm.. kenapa majority ramai minat cerita korea? Bagi pendapat akulah, sebab ada setengah jalan ceritanya unik kadang2 boleh membuka mata minda aku untuk berfikir dan blahhh… tapi, jangan salah paham, bukan aku xtengok langsung cerita2 lain selain korea.

Aku pun memilih cerita jugak, ada berkenan di hati memang 100 kali tengok pon, it’s okay lah.. over kan aku.. tapi, tuer la hatikatnya… hahahaha

Dalam masa sekarang, aku sangat meminati cerita korea bertajuk “GHOST”. Cerita nie dah release pada tahun 2012 ketika aku  masih pelajar diploma. Cmene aku au cerita nie?

Ketika, aku sedang makan tengahhari dengan sahabt baik aku, cerita nie tengah ditayangkan di kaca television baru episode 1.

Time tue, mmg nk tgk sampai habis tpi, xdpt sbb busy dgn jadual kelas dan kerja2 yang bertimbun.

Sekarang, banyak freee. Aku search balik cerita nie dan aku tengok. Mmg berbaloi aku cari balik cerita nie bukan sbb pelakon ye sahaja. Tpi, mmg jalan cerita nie mmg menarik.

Ala, kisah pasal cyber investigation crime. . ada hacker yang dikenali sebagai hades..
Bukan setakat hensem genius pulak tue. Dua2 hero yang membawa watak hades dan police tue mmg terbaik la..!

Jadi, jeles pon ada sbb dieowg terlampau cerdik. Hehe..
Heroin ye, apa kurang… dahlah cantik bijak dan berani.. sesuai ngn hero nya tpi, dalam cerita nie. No cintan2.. xde kiss2x.. pelbagai. Tue yang bagus tang cerita nie..

Tetapi, love story line tue mmg ada. Walaupon xde love2 antara hero dan herion. Tetapi, msge love line tue smpai kt aku.. dari mata jatuh kehati.. bravo lah ayat.. ! kihkih…
Seriously, this story deabak la kata kaw…

Huh, banyak pulak aku membebel nie… dah lah nak offline… tata… wa’sallam…




No comments:

Post a Comment

Pingates