Pages

led scroller

Saturday, January 7, 2012

Sinaran Jiwa 2012


Dugaan,
Mengapa Dikau menjelma.?
Mengapa Dikau menghantui.?
Mengapa Dikau menganggui.?

Dugaan,
Satu suratan yang menguji ketabahan,
Satu suratan yang menguji keimanan,
Satu suratan yang menguji kekuatan,

Tabah,
Aku terima dan redha,
Aku berusaha dan tekun,
Aku bertawakal dan berserah,

Perit,
Satu rasa yang dirasai,
Satu rasa yang pahit,
Satu perasaan yang terluka,

Pergi,
Jauhkan diriku,
Jangan dekati aku,
Jangan hancurkan hatiku,
Jangan hancurkan impian aku,

Kehidupan,
Luas terbentang,
Peta penentuan jalan,
Roda pengerak kehidupan,

Sejuta,
Sejuta ayat telah terungkap,
Berjuta waktu telah bertukar,
Pelbagai kenangan telah tersemat,

Ungkapan,
Sebuah ayat senang dikata,
Sebuah keperitan susah dirasa,
Sejuta kepiluan bebani di jiwa,


Memori,
Ada duka, ada ceria,
Ada pahit, ada manis,
Asam garam kehidupan manusia,

Harapan,
Sinaran pelangi ceria,
Mengukir senyuman di bibir,
Agar bertaut kasih berpadu,
Mendambar lautan bahagia..

Al-Quran dan Al-Sunnah,
Menjadi panduan hidup,
Agar mendapat cahaya ilahi,
Mendapat kebahagian dunia akhirat..

Hakikat,
Sangat menyakitkan,
Sangat memilukan,
Untuk sebuah harapan yang tak pasti..!

·      Karya khas dari aku (Rischa).
Sebuah Karya dari sanubari :D
Enjoy and being Smile







No comments:

Post a Comment

Pingates