Pages

led scroller

Saturday, November 19, 2011

Kasih Suci




Di kala nie,
Di keheningan malam yang sayu,
Kesunyian melanda sanubari,
Kerna aku bakal berhijrah,

Penghijrahan,
Penghijrahan ke tanah orang,
Untuk mencipta kejayaan,
Untuk mengapai impian,

Masa,
Kau mencemburi aku,
Kau sakitkkan aku,
Kau puncanya,

Aku,
Sayangkan mahligai indah,
Sayangkan insan penemanku,
Sayang untuk jauh berbatu darinya,

Tanggungjawab,
Tugas aku melaksanakannya,
Tugas aku merealisasikannya,
Tugas aku untuk berbakti & berjuang,

Sayang,
Ku teramat menyintaimu,
Ku teramat menyanyangimu,
Ku teramat mengaisihimu,

Khilaf,
Andai ada daku khilaf & alpa,
Andai daku terkasar bahasa & lukaimu,
Andai ada daku menyakitimu,
Ampunilah ayang atas semua khilaf & alpa,
Maafkan dinda wahai kekandaku,

Kerna dirimu menyeri hidupku,
Hanya kamu sentiasa di jiwaku,
Wahai sayangku,
M. Syafiq

* Sebuah puisi yang aku dedikasikan kepada jantung hati ku yang amat aku cintai & sayangi. ! Tiada 2 3 @ 4 hanya die !





No comments:

Post a Comment

Pingates