Pages

led scroller

Sunday, October 16, 2011

Tentang Aku Dengan Si Dia

Assalammualaikum, 

Bertemu lagi kita diruangan nie,
Selama nie, Aku asyik bagi tips2 aje,.
Bosan jugak kan.......!! So that why,
aku nak bercerita kisah aku dengan si dia, Orang paling2 memahami & menyintai aku
yang diberi nama Syafiq oleh kedua ibubapanya,.
Sepanjang perjalanan hidup kami, ramai kenalan baru mahupun lama, 
sering bertanya kepada kami, APAKAH RAHSIA KEJAYAAN HUBUNGAN KAMI DAPAT BERTAHAN TEMPOH YANG BERGITU LAMA..??
Aku hanya tersenyum melihat wajah2 owg2 yang ingin mengetahui petuanya..
Bukan hendak memperlekehkan seseorang yang bertanya, tetapi aku gembira,,. Klo tye NPE??
Lu Pikir La Sendiri..!!
Memulai pengalaman aku, apabila ingin membina sesuatu perkara yang baik, banyak dugaan dan halangan yang kami tempuhi. Bukannya seperti cerita hidusthan dalam movie tue, happy memanjang siap boleh nyanyi2 kat bukit2 tinggi yang cantik pemandangannya tue,. Kisah cinta 2 insan seperti aku ngn si dia jauh sekali di sudut reality. Ia kerana, Dugaan yang kami tempuhi hebat2 belaka,. Itu biarlah jadi rahsia kami.
Syukur alhamduliliah ke hadrat ilahi,.
Hubungan aku dengan si dia bertahan hingga kini, Mudahan kami kekal dunia dan akhirat ( AMIN)..
Kerana aku telah di kurniakan seorang insan yang begitu sesuai ngn jiwa & naluri aku, bak kate owg putih
 "SOULMATE"
Untuk mencapai sesuatu kita perlu berusaha & tabah serta cekalkan spiritual diri,
Ia tak mustahil akan datang dugaan daripda owg2 anda tak senangi dan tak sukai, mahupon dengki kepada hubungan korang. Benar ada kala perasaan takut kehilangan owg yg kita syg ckup tgi mengunung, korang kne fight utk selamatkan hbgan korg,. Klo ada laki2 ka perempuan lain yg ganggu hbgan korng,. Korang nyahkan mereka daripada hidup korang & Masa nie mungkin ada antara mereka berdegil nak mampus, Banyak2kan bersabar & pasangan masing2 jangan gatai merenyam layan owg yg nak musnahkan hbgan korg. Banyak2 berdoa & bertawakal.

 Selain daripda itu, Pentingnya saling ingt meningati kepda pasgan bhwa anda sgt menyintai dan menyanyanginya agar tak timbul keraguaan dalam hati mahupon fikirannya,.
Selain daripada ini, dalam hbgan ada laki2 & perempoan,. Bahase komunikasi sentiase berubah mengikut trend mase,. cth ; GUA, LU.. Pe kes der, 
Bawak bersabar, takkan la nk guna bahasa kasar beb kt pasangan. (Never2x..Dont That)
Klo aku lah kan terase giler,. pa hal tak psangan dh ka??
Korang Kempunan nak ckp bahase tue, korang ckp la ngn kekawan.. Xada sakitkan hati sape2,. Exept la klo same2 psgan itu jenis gne bahase2 bgtu..<@*@>
Tak kire la apa bahse pon korg pkai..
Yang pentg bahase laki2 dan perempoan berbeza.. sgt2 berbeza!!


Ini Fakta bukan Mainan.
Klo ada masalah komunikasi cbe dgr btol2 pa yg psgan nak kte kn & phmi ye.. 
JANGAN TERUS NAK WAT KONKLUSI.
Sangat lah bahaya..!!
Klo tak puas ati,.
Luahkan Segala2ye kt diara ka, tumbuk dinding ka..^^^

Tak lah Gurau je,.
Bawak2 mengucap sebenarnya kerana time tue,
Syaitan suka  menghasut korg utk bergadoh2 lagi,. 
Biase la syaitan suke tgok anak cucu cicit adam & hawa nie putus hbgan silaturahim sesama insan serta berbalah antare satu sama lain..
Klo tak berkesan ambil wuduk & solat sunat ka pe..

Nie antare rahsia2 menjaga hubungan,. 
Tak banyak yang aku dh utarakan kerna terlampau banyak,.
Ini peringatan untuk anda sebagai pembaca serta utk diri sendiri jugak,.


Tetapi harus ingtlah bahawa pasangan anda juga manusia, anda pon manusia,.
No body perfect expect one is ALLAH s.w.t.
Kita insan di muka bumi ini,
Haruslah saling sayang menyanyangi, Namun biarlah betul carenya,.
Mengikut jalan yang benar dan diredhaiNya..

Kepada Lelaki2 & Perempuan yang menyintai pasangan owg,
Tolong berhenti menganggu hubungan insan yang saling berkasih sayang,.
Ini kerana banyak keburukkan daripada kebaikkan,.
Lupakan apa yg anda ase sekrang kerna ada yg lain menunggu anda di luar sana
untuk anda menyambut cintanya,.
Sekiranya, tiada Cintalah diri anda sendiri & Allah s.w.t



Sampai disini sahaja, 
yang dapat kongsikan bersama korang,.
Mudahan Korang Happy2 Selalu & Enjoy your life 

Untuk kata2 ending...
I love sayang so much & 4ever,
No body can place you in my heart n my life,.
...You are everything...
... To Me ...












Pingates